HOME
NEXT PAGE
ARCHIVES
SUBSCRIBE

Tuesday, January 23, 2007

Straight Outta Compton

Lately I've been listening to a lot of rap made when I was in HS. It has surprisingly held up well and at some point I'll probably write about that. But one thing struck me as I was listening to Ice Cube's very strong CD "Death Certificate". At one point, Ice Cube and Ice-T and other rappers were the targets of many groups because of their confrontational and "controversial" lyrics. Nowadays, they are in our theaters and HHs and we aren't outraged at all. Not that we should, since in general their rhetoric is less incendiary or controversial.

I don't know what this means so much as I'm pointing out an observation. It's weird to think my mom watches Ice-T every week when 10+ years ago she was outraged that "Cop Killer" was made.

2 Comments:

Anonymous Joe said...

Yeah, we were like so backward back then, imagining the following poetry to be 'controversial' (see reprinted lyrics from "Death Certificate" below. These two tracks were removed from European releases of the album to comply with Europe's hate speech laws. Silly white people - they so sensitive!

The following is rather coarsely homophobic, anti-semitic, xenophobia, racist, sexist, and violently misogynisytic. All things liberals generally oppose...UNLESS of course they are being spouted by a black. Then, they are met with a condescending, feigned display of approval in an awkward attempt to prove they aren't anti-black (and I guess its fuck the Asians if they get offended in the process)

Obviously, you hold blacks to a much lower moral standard than you do other races.

This is the epitome of racist, guilty white liberal condescension.

Black Korea

Twenty d energizers.
Twenty, c energizer?
D, not c, d.
B energizer?
D motherfucker, d! learn to speak english first, alright? d!
How many you say?
Twenty, motherfucker, twenty.
Honey...
Mother-fuck you!

[ice cube]
Everytime I wanna go get a fuckin brew
I gotta go down to the store with the two
Oriental one-penny countin motherfuckers
That make a nigga made enough to cause a little ruckus
Thinkin every brother in the world’s out to take
So they watch every damn move that I make
They hope I don’t pull out a gat and try to rob
They funky little store, but bitch, I got a job
(look you little chinese motherfucker
I ain’t tryin to steal none of yo’ shit, leave me alone!
Mother-fuck you!)
Yo yo, check it out
So don’t follow me, up and down your market
Or your little chop suey ass’ll be a target
Of the nationwide boycott
Juice with the people, that’s what the boy got
So pay respect to the black fist
Or we’ll burn your store, right down to a crisp
And then we’ll see ya!
Cause you can’t turn the ghetto - into black korea

I do fuck you!


No Vaseline

Got damn, I’m glad y’all set it off.
Used to be hard, now you’re just wet and soft.
First you was down with the ak,
And now I see you on a video with michel’le?
Lookin’ like straight bozos.
I saw it comin’, that’s why I went solo.
And kept on stompin’,
When y’all mothafuckers moved straight outta compton.
Livin’ with the whites, one big house,
And not another nigga in site.
I started off with too much cargo,
Dropped four niggas now I’m makin’ all the dough.
White man just rulin’.
The niggas with attitudes -- who ya foolin’?
Y’all niggas just phony,
I put that on my mama and my dead homeys.
Yella boy’s on your team, so you’re losin’
Ay yo dre, stick to producin’.
Callin’ me arnold, but you been-a-dick
Eazy e saw your ass and went in it quick.
You got jealous when I got my own company,
But I’m a man, and ain’t nobody helpin’ me.
Tryin’ to sound like amerikkka’s most,
You could yell all day but you don’t come close.
Cuz you know I’m the one that flown,
Ya done run 100 miles, but you still got one to go.
With the l-e-n-c-h m-o-b, and y’all disgrace the c-p-t.
Cuz you’re gettin’ fucked out your green by a white boy,
With no vaseline...

[refrain] (l.l. sample: now you’re gettin’ done without vaseline...) 3x
(biz markie sample: damn, it feels good to see people...on it)

The bigger the cap, the bigger the peelin’,
Who gives a fuck about a punk-ass villain?
You’re gettin’ fucked real quick,
And eazy’s dick, is smellin’ like mc ren’s shit.
Tried to tell you a year ago,
But willie d told me to let a hoe be a hoe, so
I couldn’t stop you from gettin’ ganked,
Now let’s play big-bank-take-little-bank.
Tried to dis ice cube, it wasn’t worth it
Cuz the broomstick fit your ass so perfect.
Cut my hair and I’ll cut them balls,
Cuz I heard you’re, like, givin’ up the drawers.
Gang-banged by your manager, fella,
Gettin’ money out your ass, like a mothafuckin’ ready teller.
Givin’ up the dollar bills,
Now they got the villain with a purse and high-heels.
So don’t believe what ren say,
Cuz he’s goin’ out like kunte kinte,
But I got a whip for ya toby
Used to be my homey, now you act like you don’t know me.
It’s a case of divide-and-conquer,
Cuz you let a jew break up my crew.
House nigga gotta run and hide,
Yellin’ compton, but you moved to riverside.
So don’t front, mc ren, cuz I remember when you drove a b 2-10.
Broke as a mothafuckin’ joke.
Let you on the scene to back up the verse team.
It ain’t my fault, one nigga got smart,
And they rippin’ your asshole apart.
By takin’ your green, oh yeah,
The villain does get fucked with no vaseline.

[refrain scratched]

I never have dinner with the president.
I never have dinner with the president.
I never have dinner with the president.
And when I see your ass again, I’ll be hesitant.
Now I think you a snitch,
Throw a house nigga in a ditch.
Half-pint bitch, fuckin’ your homeboys.
You little maggot eazy e turned faggot.
With your manager, fella,
Fuckin’ mc ren, dr. dre, and yella.
But if they were smart as me,
Eazy e would be hangin’ from a tree.
With no vaseline, just a match and a little bit of gasoline.
Light ’em up, burn ’em up, flame on...
Till that jheri curl is gone.
On a permanent vacation, off the massa plantation.
Heard you both got the same bank account,
Dumb nigga, what you thinkin’ bout?
Get rid of that devil real simple, put a bullet in his temple.
Cuz you can’t be the nigga 4 life crew
With a white jew tellin’ you what to do.
Pullin’ wools with your scams, now I gotta play the silence of the lambs.
With a midget who’s a punk too,
Tryin’ to fuck me, but I’d rather fuck you.
Eric wright, punk, always into somethin’, gettin’ fucked at night.
By mista shitpacker, bend over for the gotdamn cracker, no vaseline...

1/23/2007 08:25:00 PM  
Blogger Tom G said...

Get a life

1/24/2007 09:12:00 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Main

Life is Crap: A blog covering: humor, news, politics, music, movies, tv, sports, and other things.
Questions? Comments? Death Threats? Suggestions? Contact us: thecrapspot@yahoo.com
(Home) (Archives) (Next page) (Subscribe to Life is Crap)